BETALINGER, FORSENDELSE & RETUR

Følgende vilkår & retningslinjer vedrører kun varer købt i vores webshop.
Vær opmærksom på at varer købt i vores webshop, kun kan returneres til vores webshop.
For adresse se Returadresse.

Betalinger

Vil du foretage et køb?
Når du køber et produkt på stilleben.dk, vil du modtage en e-mail bekræftelse. Bemærk venligst, at ordren ikke er accepteret, før vi har dobbelttjekket, at det ønskede produkt er på lager. Når dette er gjort, vil du modtage en endelig ordre- og forsendelsesbekræftelse.

Betaling

På stilleben.dk kan du betale med VisaDankort, Visa, Mastercard og MobilePay.

Har du brug for hjælp?

Kontakt venligst vores webshop:
Man. - Tors.: 9.00 - 15.00⼁Fre.: 9.00 - 12.00.
E-mail: webshop@stilleben.dk

Skatter

Når du bestiller fra et EU-land, betaler du danske skatter i henhold til reglerne for varers frie bevægelighed. Bestiller du derimod fra et land uden for EU*, vil du ikke blive opkrævet danske skatter, men derimod dine lokale skatter. Under betalingen vil de danske skatter fremgå, indtil du indtaster din adresse og landinformation. Derefter vil de danske skatter blive fjernet fra din ordre, og dit køb vil blive gennemført uden danske skatter.

  • Når du bestiller fra lande uden for EU, kan din pakke blive pålagt lokale skatter eller gebyrer ved ankomst til landet. Mængden af skatter eller gebyrer afhænger af, hvilket land du bestiller fra. Kunden er ansvarlig for betalingen af disse skatter eller gebyrer. Landets told kan forsinke din pakke, indtil betalingen er foretaget.

Fejl og afvisninger

Vi forbeholder os ret til at afvise og annullere enhver ordre, som anses for at være påvirket af systemfejl, prisfejl eller mistænkt betalingsmisbrug.

Vi bestræber os på at sikre, at alle oplysninger på vores hjemmeside er korrekte. Vi er dog ikke ansvarlige for utilsigtede unøjagtigheder (herunder fejl vedrørende priser og leveringstid) og typografiske eller systemfejl. Alle oplysninger kan ændres uden varsel.

Klager?

Vi håber, at du er tilfreds – hvis ikke, kontakt venligst vores webshop på e-mail: webshop@stilleben.dk

– stilleben.dk handler i overensstemmelse med de retningslinjer og love, der er fastsat af Forbrugerstyrelsen. Klager kan foretages i overensstemmelse med reglerne i Købeloven. Dette betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Dette gælder dog ikke for fejl, skader eller slitage forårsaget af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindelig slitage.

Forsendelse

Forsendelse indenfor Danmark

Levering til pakkeshop fra: 39 kr. / Fri fragt over 1000 kr
Levering til privatadresse fra: 69 kr
Levering til erhvervsadresse fra: 69 kr

Al forsendelse i Danmark sker via GLS. Når du bestiller levering til pakkeshop, kan du vælge, hvilken butik du foretrækkern. Vi sender ikke til Grønland, Island eller Færøerne.

Forsendelse til hele verden

Sverige 95 kr
Tyskland 95 kr
Holland 110 kr
Belgien 110 kr
Østrig 135 kr
Frankrig 135 kr
UK 175 kr
Schweiz 235 kr
Norge 275 kr
Resten af Europa 185 kr (eksklusiv Tyrkiet, Rusland og Ukraine)

Resten af verden: Prisen beregnes ved kassen. Der kan tillægges et øgebyr på nogle destinationer.

Desværre sender vi ikke til USA og Canada i øjeblikket.

Leveringstidspunkt*

Danmark: 1-3 hverdage
Europa: 2-5 hverdage
Resten af verden: 3-6 hverdage

* For lande uden for EU kan der forekomme forsinkelser på grund af toldkontrol. Generelt kan der opstå forsinkelser ved særligt travle lejligheder - for eksempel jul.

Al forsendelse sker via GLS/UPS/Bring. Bestil inden kl. 12 (middag) på hverdage – og din ordre bliver afsendt samme dag.

Retur

Returpolitik
Varer købt på stilleben.dk kan fuldt ud returneres og refunderes inden for 30 dage efter modtagelsen. Hvis du ønsker at returnere dit køb, bedes du markere, hvilken vare du ønsker at returnere på din kvittering og inkludere det i din returpakke. Bemærk også, hvis du har klager over det produkt, du ønsker at returnere.

Vær opmærksom på, at fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, der åbenlyst reducerer salgsværdien væsentligt. Produkterne skal returneres ubrugte og i samme stand som de var ved modtagelsen og i original emballage. Hvis ikke, vil du modtage en refusion svarende til varens tilstand.

Du er ansvarlig for varerne, indtil vi modtager dem, og du skal selv dække returomkostningerne. Hvis en vare går i stykker eller går tabt under forsendelsen, kan du holdes ansvarlig. I så fald er det dit eget ansvar at dokumentere returneringen.


Tilbagebetaling
Når vi modtager din pakke, og varerne er godkendt, returnerer vi ordrebeløbet til det kort, der blev brugt ved købet.


Returadresse
Stilleben
c/o Textile Logistics
Fabriksvej 20 (Port 7-9)
7441 Bording
Danmark

Bemærk venligst, at vi ikke accepterer returforsendelse sendt til afhentningsbutikker. Det er heller ikke muligt at returnere pakker med fragtfirmaet DAO.

Vi modtager kun returordrer købt i vores webshop. Varer købt i vores butik skal returneres til vores butik.


Ønsker du at bytte en vare – anden farve / anden størrelse?
Vores bytteprocedure ligner fuldstændig vores returprocedure. Hvis du ønsker at bytte en vare til en anden farve eller størrelse, bedes du returnere varen som beskrevet ovenfor, og afgive en ny ordre, der indeholder den farve eller størrelse, du ønsker. Vi refunderer hele betalingen af ​​de købte varer ved modtagelse af din returnerede pakke.


Har du glemt at hente din pakke?
Hvis du glemmer at afhente din pakke i din valgte afhentningsbutik, vil den automatisk blive sendt tilbage til os. Hvis dette sker, refunderer vi betalingen af ​​de købte varer. Vi refunderer dog ikke forsendelsesomkostningerne.


Beskadigede pakker?
Varerne er forsikret under transport, og vi beder dig tjekke indholdet af pakken ved modtagelsen. Hvis pakken eller indholdet er beskadiget ved modtagelsen, bedes du give os besked inden for 24 timer efter modtagelsen, så vi kan få varens omkostninger refunderet. Send os venligst billeder til webshop@stilleben.dk af pakken, emballagen og de beskadigede varer. Efter godkendelse giver vi dig en gratis returlabel og beder dig returnere pakken til os. Når den er modtaget, vil vi venligst erstatte varen eller returnere varens pris, hvis den ikke længere er på lager.